Přibližně 30% Čechů nakupuje vánoční dárky mezi zlevněným zbožím
S blížící se třetí adventní nedělí roste nákupní horečka a tak není divu, že se prodejci, jak v kamenných, tak i v těch internetových obchodech doslova předhánějí se slevami a nabídkou různorodého zboží. A jak je o nás známo, Češi na slevy slyší. Dle slevového portálu Skrz.cz jednoznačně vyplývá, že téměř třetina obyvatel cíleně vyhledává zlevněné zboží. A není se možná čemu divit, když jsou zrovna vánoční svátky spojeny s nejvyššími výdaji mezi svátky vůbec.
S velmi vysokou návštěvností se nyní setkávají portály, které se zabývají srovnáváním cen zboží. Takovým je například Heureka.cz či Zboží.cz a mnoho dalších. Drtivá většina všech nakupujících přes internet si totiž vyhledá zboží, o které má zájem a poté ho vloží na srovnávací portál, který mu nabídne prodejce s nejlevnější nabídkou onoho produktu. Zlevněnému zboží slepě důvěřuje jen asi 10% lidí, kteří si cenu u jiného prodejce nijak neprověří.
Ale i papírové letáky se těší větší oblibě před vánočními svátky. Je až neuvěřitelné kolik lidí sleduje akční letáky obchodů, téměř 94% lidí! Více než polovina jimi pročítá naprosto pravidelně, ostatní jen zřídka. A vysoké procento občanů si akční letáky prohlíží přímo na internetu.
Z průzkumu dále vyplývá, že 10% sleva Čechy nijak zvlášť neovlivní v nákupu zboží a v případě slevy 70% nedůvěřivý Čech jímá podezření, že zde není něco v pořádku.